ALLAH CÖMERTTİR CÖMERT OLANLARI SEVER
İlçe merkezine yakın, çeşitli sportif aktivitelere olanak sağlayan, temiz havası, yürüyüş yolları, ailenizle beraber gidip piknik yapabileceğiniz, tarihi yapısı ve akıntılarla şekillenmiş doğal güzelliğiyle kendini gösteren kayaları, kanyonun içerisinden geçen Kuru Çay’ı  ile mutlaka gidip görülmesi gereken bir yer.

Malatya Hekimhan Saklı Cennet  Girmana  Kanyonu gezip görülecekler   listesinde ihtişamlı doğal güzelliğiyle kendini sergileyen görmeye değer bir kanyon.

Sabahın erken saatlerinde kahvaltımızı orada yapacak şekilde hazırlığımızı yapıp yola koyulmuştuk. Bizi karşılayacak olan rehberimiz aynı zamanda Girmana  Mahalle  Muhtarı  Cafer Kınık beyefendi idi. Bu güzel mekanı gezdirecek olan muhtarımızdan bahsetmeden geçmek istemem.

Cömert kişi Allah’a yakın, cennete yakın, insanlara yakındır. Uzak olunması gereken yerlerden Rabbim korusun. Girmana  güzelliğini sergilemekte cömert, muhtarımız sanki onun  silüetinden   çıkmış gibi ondan daha da cömert. Birbirlerine geçmiş birbirinden güzel bir karışım gibi. Alçak gönüllü ve mütevazi halleriyle kalbimizde çoktan yerini alacak olan Girmana’yı her andığımızda onu da dilimize  pelesenk  edeceğimiz  güzel  insan. Günün hakkını veren güler yüzü, anlayışı ve hoş sohbetiyle bizlerin  gönlünde  yer  alan  muhtarımız ve kıymetli ailesine en kalbi selamlarımla…
 Ziyaret ettiğimiz yer oturma alanları olan, içme sularının bulunduğu,  doğayı dinlemek ve nefes almak isteyenlerin mutlaka uğraması gereken bir yer. Kahvaltı için oturduğumuz yerden kanyonu seyrede biliyoruz. Muhtarımızın bizim için hazırladığı Hekimhan kömbesini yerken tadına doyulmayacak bir manzarada çaylarımızı içerken kelimelerimiz bile heyecanlı. Yürümeye başladığımız yer özenle  yapılmış  bir yürüyüş yolu, mekanı alabildiğine gördüğünüz  seyir terası, karşıya geçebilmemiz için yapılan köprülerin  emek verilerek yapıldığı belli oluyor.
İsmini muhtarımızdan duyduğumuz Kokulu Mağara’yı merak ediyoruz. Gidiş bizi biraz yoruyor. Bu muhteşem yerin her bir noktasına ayak basmak istiyoruz. Gördüğümüz yer temiz ve kamp yapmak için görkemli bir yer. Bu gidiş yolunun biraz daha  düzenlenmesi  için temennilerimizi bırakıp kanyona iniyoruz. Yolda  gözümüze   doğal olarak yetişen palamut ağaçları eşlik  ediyor.Siz benim doğal dediğime bakmayın,  muhtarımızın çaktırmadan eline alıp toprağa gömdüğü ve toprağı o kıymetli elleriyle okşadığı gözümden kaçmıyor.
Doğaya cömert  olmak … Fındığa benzeyen yapısı ve kase şeklindeki yuvası ve yaklaşık iki sene içerisinde olgunlaşmaya başlayan palamut ağaçları… Özellikle kurutulup toz haline getirildiğinde bir çok bitkisel ilaç için kullanılabiliyor.Yaprakları ve kabukları şifa niteliğinde.Tedavi amaçlı kullanılabilen ve kurak arazilerde bile yetişebilen palamut ağacı mikrop ve bakterilerin yok edilmesinde etkili.Palamut denilince aklınıza tabi ki sincaplar da gelmeli.Biz gördük o güzelliği.Umarım sizler de görebilirsiniz.Palamut ağaçlarının çoğalmasında sincapların da çalışmalarını göz ardı etmemek gerekiyor.
Kanyona indiğimizde o muazzam manzaradan gözümüzü alamıyoruz. Yolda gördüğümüz kertenkeleler… Suyun içerisinde gezinen yengeçler… Birbirini kovalayan balıklar…Palamut ağaçlarındaki sincaplar... Muhtarımız şu güzel yerde güvercinler ve dağ keçileri de kendini gösterse ya diyor. Bu güzel isteğe dua ile karşılık verebiliyoruz ancak. Fotoğraf makinemiz bu güzel kareleri donduruyor. Bir baştan bir başa yürümek... Kanyon boyunca yürüdüğünüzde tren sesleri de size eşlik edebiliyor. Raylara yaklaştığımızda bize selam veren seslere bizler de selam veriyoruz. Girmana  günümüzü güzelleştirecek kadar anlam katıyor bize. Gülümsemelerimiz fotoğraf kadrajında. Doğanın güzel renklerini bizlerden esirgemeyen bu güzel yeri gidip görmenizi isterim.
En güzel selam ve muhabbetlerimle…